تسکین معده درد با یک گیاه زنانه
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ تفریحی JIMBO خوش آمدید.


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 321
بازدید کل : 240919
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

JIMBO
به blog JIMBO خوش آمدید.

شويد گياهي يک‌ساله يا دوساله است که گاهي ارتفاع آن به يک متر نيز مي​رسد، ريشه آن راست، مخروطي‌شکل و سفيد است. اين گياه شباهت زيادي به رازيانه دارد و به همين دليل داراي هورمون‌هاي زنانه است. در زمين​هاي مختلفي قابل کاشت است و از برگ، تخم و روغن آن مي​توانيد استفاده کنيد.





ترکيبات اين سبزي مفيد

شويد جزء سبزي​هاي خوراکي است و برگ آن منبع غني ازپیش ساز  ويتامين A(بتاکاروتن)، آهن و پتاسيم است، داراي فلاونوتيدهاي فراوان و 16درصد چربي است. 2/5 تا 4درصد اسانس دارد و گاهي اين اسانس به 7/7 مي​رسد، مقدار اسانس براساس منطقه جغرافيايي و فصل تغيير مي​کند. شويد منبع خوبي از کلسيم، فيبر، منگنز و منيزيم است.





  موارد منع مصرف شويد

شويد از تيره جعفري بوده و به خاطر داشتن فورانوکومارين​ها موجب افزايش حساسيت پوست به نور ماوراءبنفش و افزايش احتمال بروز واکنش حساسيت به نور مي​گردد. در کساني که بيماري حاد کليوي يا بيماري مزمن کليوي دارند، شويد باعث تشديد التهاب مجاري کليوي مي​شود. به علت اثرات قاعده​آوري و سقط​زايي شويد، مصرف فرآورده​هاي تغليظ شده و ميوه آن در اوايل دوران بارداري ممنوع است.





  زمان مناسب براي کاشت

اگر هدف از کاشت، تهيه بذر و استخراج اسانس باشد، زمان مناسب براي کاشت شويد اوايل بهار (اواخر اسفند) است ولي اگر هدف از کاشت شويد، استفاده به عنوان ادويه و سبزي باشد، از اواسط فروردين تا اواخر ارديبهشت زمان مناسبي براي کاشت اين گياه است. کاشت اين گياه بسيار راحت است. به همين دليل اين گياه براي کساني که مي​خواهند براي اولين بار گياهي را بکارند، بسيار مناسب است.





  خواص روغن شويد

عصاره برگ تازه شويد را با روغن زيتون به نسبت مساوي مخلوط کنيد و با شعله ملايم بجوشانيد، تا آب آن تمام شود. ولي بايد مراقب باشيد تا نسوزد مي​توانيد برگ تازه شويد را در روغن زيتون پرورده کنيد و از اين روغن براي تسکين درد مفاصل، اعصاب و نرم کردن سفتي​ها استفاده کنيد. گرد  شويد زخم​هاي تر و چرکي را خشک مي​کند. اسانس روغن شويد داراي اثرات ضدباکتريايي است و مانند سير عمل مي​کند.





  خواص شويد

شوید مقوي معده، اشتهاآور و ضدسم است؛ کلسترول را کاهش داده و موجب افزايش بازسازي سلول​هاي آسيب‌ديده کبدي مي​شود. همچنین شيرآور و ادرارآور است و براي رفع تنگي‌نفس، سکسکه، ضعف معده و کبد تجويز مي​شود.شاید برایتان جالب باشد که بدانید شوید، سنگ‌های کليه و مثانه را خرد کرده و از اسپاسم کليه جلوگيري مي​کند. حتی مانع فساد غذا در معده مي‌شود و بنابراين براي کساني که بعد از مصرف غذا دهانشان بوي بد مي​گيرد، بسيار مفيد است. خوردن آن با عسل جهت رفع سموم  بسيار کمک​کننده است. استفراغ​آور است و سم​ها را دفع مي​کند. مسکن دردمعده، کليه و مثانه است. از افزايش چربي خون جلوگيري مي​کند و نفخ را کاهش مي​دهد. در چين براي تسکين کمردردهايي که به علت انقباض عضلاني ايجاد مي​شود، شويد تجويز مي​شود. شويد از نظر طبيعت، گرم و خشک است به همين دليل گرم مزاجان بايد آن را با آبليمو و سکنجبين و آب غوره و ترشي​ها بخورند و سرد مزاجان بايد آن را با دارچين و عسل بخورند.





  خواص تخم شويد

تخم شويد اثرات درماني فراواني دارد و به طور سنتي براي تسکين معده استفاده مي​شود. تخم شويد، ضدتشنج، ضددرد،​ نفخ شکم و ادرار​آور است. تخم شويد به عنوان ادويه و چاشني در غذاها استفاده مي​شود، از برگ آن گرم​تر و خشک​تر است. براي کساني که اشتهاي زيادي به غدا ندارند و لاغر هستند، تخم شويد بهترين دارو است، زيرا اشتها را زياد کرده و معده را تقويت و به بدن انرژي مي​دهد. براي بي​خوابي و دفع گازهاي معده بسيار مفيد است.دم کرده تخم شويد براي زنان بارداري که شير آنها کم است، بسيار مفيد است. اين مادران بايد حتما روزي چندبار دم کرده تخم شويد بنوشند تا شيرشان زياد شود. 4 تا 18گرم تخم شويد را در هزارگرم آب دم کنيد و روزي 2 تا 3فنجان بعد از هر وعده غذا ميل کنيد. اين دم کرده براي تسکين درد معده و دفع دل​پيچيده اطفال بسيار مفيد است.به افراد مبتلا به چربي خون توصيه مي​شود، روزانه يک يا 2استکان جوشانده تخم شويد يا يک استکان عرق شويد ميل کنند. اين گياه باعث کاهش ميزان چربي خون مي​شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب